skype - lyden "hakker"

Hejsa

Lukket protekol eller ej, jeg har hentet og testet skype til linux og det virker stortset. Eneste anke er at lyden "hakker" både hos mig og den jeg testede med (jeg:Linux/Valby, ham:Windows/Køge). Men jeg mener problemet ligger hos mig da han snakkede problemfrit med hans ven (han:Windows/Køge, ven:Windows/USA).

Umiddelbart tænkte jeg det kunne være noget med min lidt for tætte firewall, men jeg har prøvet at omdirigere skype til 33249 op åbne denne port i firewall'en, men det ændrer ikke noget. Skal jeg osse ha åbnet for denne port på den maskine jeg kører skype på?:
[atte@aarhus ~]$ nmap 'localhost'
Starting nmap 3.55 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2004-08-03 22:10 CEST
Interesting ports on localhost (127.0.0.1):
(The 1650 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT      STATE SERVICE
9/tcp     open  discard
13/tcp    open  daytime
22/tcp    open  ssh
25/tcp    open  smtp
37/tcp    open  time
80/tcp    open  http
111/tcp   open  rpcbind
515/tcp   open  printer
601/tcp   open  unknown
32770/tcp open  sometimes-rpc3

Hvis "ja" hvad er det nu så lige for en kommando der gør det med ipchains?

Er der ellers nogen som har prøvet skype under linux, haft lignende problemer og løst dem???

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk