Re: Computer død, efter jeg har fjernet CDrom drevet

On Mon, 09 Aug 2004 21:16:28 +0200, Christoffer Kjølbæk wrote:

> Jeg har en gammel compaq der køre Fedora Core 2. Idag har jeg taget cdrom
> drevet ud af computeren, og nu vil den ikke starte kernen mere.
>
> Den viser grub menuen, hvor jeg kan vælge to kerner. Den ene når til
> "Ok, booting the kernel", og så hænger den ellers. Den anden kerne når
> lidt længere, den laver kernel panik, og så er det det.
>
> Det burde da ikke betyde noget, at jeg har fjernet cdrom drevet vel?

Vi antager, at du havde følgende setup, med aktiveret cable select for
enhederne:
ide1: cdrom master (/dev/hda1), harddisk slave (/dev/hdbX).

Cdrom fjernes, og nu er setup følgende:
ide1: harddisk (/dev/hdaX).

Kan du selv gennemskue fejlen?:-)
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
Use data arrays to avoid repetitive control sequences.
            - The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)