Re: Distro-disku om bl.a. debians opstart.

Mit egentlige problem:
Men jeg synes ikke at jeg har samme kontrol over hvad der starter op af mærkelige ting under debian, og her snakker jeg ikke om services, men moduler der loades uden jeg har bedt om det. F.eks. vil debian gerne bruge ext3 til min rootpartition, selv om jeg i fstab har skrevet reiserfs. Desuden forsøger debian at loade en ret stor mængde moduler og jeg kan tilsyneladende ikke finde noget om de moduler beskrevet noget steds i /etc.

Nu er det jo en computer, og computere er ikke selvstændige individer, så de gør ikke noget de ikke er blevet bedt om af en eller anden.

Lav din egen kerne.

Kan kun være enig. Så ved man hvad der er med...

Det gør der helt sikkert, men hvor kan jeg ikke lige pege på.

www.debianguiden.dk er nok ikke noget dårligt sted at starte, og ellers kan man da søge debian-user listens arkiver eller selv tilmelde sig den mail liste. Det er en noget high-volume list (er selv på).
Google is (also) your friend... ;-)

Hvad får dig til at tro at TCO er væsentlig anderledes på SuSE end Gentoo/Debian?

Lige et side spg: Hvad er det liiige TCO er?!

Claus