Re: Min linuxbox er ustabil

> Tak Peter. Dit svar førte mig på rette spor.
> Umiddelbart før jeg fik mit netkort til at virke havde jeg leget lidt med
> driverloader
>
> DriverLoader is a revolutionary compatibility-wrapper allowing standard
> Windows NDIS (Network Driver Interface Specification) drivers shipped by
> hardware vendors to be used as-is on Linux x86 systems.
>
> Dvs jeg havde brugt en proprietær driver. Og jeg havde ikke fået
> driverloader sat ud af drift igen. Jeg fjernede programmet og min computer
> har kørt fejlfrit siden.
>
> Tak igen

> [...]

Jeg har slett ikke peiling på kjernen.
Jeg kom bare på at en mann jeg snakket med for noen måneder siden hadde en laptop
med Mandrake hvor han ikke kjørte den kjerne som fulgte med Mandrake men brukte en
"Plain Vanilla" vanlig kjerne direkte fra www.Linux.org
Versjonsnummer husker jeg ikke, men det var 2.4
Han gav klart uttrykk for at han ikke stolte på kjernene til Mandrake
men likte desktopen og derfor skiftet ut kjernen.

Mvh
Jim Oksvold