Re: Forbrug i Mbit ved IP telefoni

> Glem skype. Du skriver under på en meget hardcore licens* + man skal ha'
> en computer tændt for at ringe/blive ringet op.

Ikke glem at Skype har meget god lyd.
Det er av høy verdi for de som har dårlig hørsel.
De andre har båndbreddeanorexi.

Så langt jeg opplever det er de andre protokollene
altfor måteholdne med å bruke båndbredde.

God lyd forbedrer samtalekvaliteten meget.

Hvis man ringer meget skal man huske at det er mulig å bruke en separat datamaskin
f.eks ITX med C3 prosessor som en telefon.
f.eks en harddiskløs maskin som booter på en Knoppix.

Når folk får ørene opp for lydkvaliteten hos Skype
tror jeg de andre kommer etter med dynamisk utnytting av båndbredde.
Bigger IS better - nothing beats volume :-)
Drive a Hummer! :.-)

Mvh
Jim Oksvold