Re: TDC og backup-MX

On Fri, 20 Aug 2004 07:43:18 +0200
Hasse wrote:

> Det lyder da ikke umiddelbart smart at bytte rundt på prioriteterne, så
> vil tdc relay jo prøve at levere til sig selv først hvilket kan give
> mailloops?

Nej, deres mail-relay software er ikke en normalt konfigureret
sendmail (eller postfix eller ...) Du kan i øvrigt godt fortælle
en sendmail at den ikke skal sende til sig selv.

Metoden går ud på, at ingen får lov til at sende til din port 25!
Undtagen mail-relayeren. Det kan sammenlignes med censur, men det
er det kun i den forstand, at man bort-filtrerer kriminelle forsøg
på at relaye fra din maskine. Hvis der så alligevel kommer spam
fra din server (til en andens mailbox) så ved man at det *er* dig.

Det er sådan jeg fortolker denne teknik, men jeg har ikke kunnet
finde en officiel forklaring på det. Læg mærke til - i screen dump
for oven - at Anders' port 25 er filtreret.