partition

Hej sslugere

Så er den gal igen. Jeg er igen i gang med at instalere og denne gang er det første gang jeg prøver at have både linux og win på samme harddisk. Jeg har lagt en 500M primer dos partiton og en 1000M extendet dos partition som hda1 og hda2. I fdisk lægger jeg så en 4100M nativ og en 118 swap som hda3 og hda4 og så siger jeg ok. Jeg er ved at installere RH6. Den svare så: for at instalationen kan fortsætte you must assign a root (/) partition to a linux nativ partition.

Det er så ok, men hvordan gør man det?

Jeg prøver med RH8 i stedet og her ser det hele meget lækker og lovende ud, men da jeg kommer til partitioneringen og vælger automatisk. Får jeg samme svar "you have not assignd a root partition".

Er der nogen der kan lidt hvid magi og lidt tryllepulver eller bare en god løsning?

MVH
Mikkel

Linux er en meget zenbudistisk kunst. Hver gang du tror at nu når du dit mål, bliver du sendt tilbage for at øve og meditere over tingene.