Re: Mindste løsning til remote web-interface til konsol?

On Thu, 26 Aug 2004 08:27:43 +0000 (UTC)
Anders wrote:

> Hvad er der nu galt med SSH?

Der er ikke noget galt med SSH, men jeg forstår nu godt Michael
Schmidt: Jeg er taget til Århus og sidder på biblioteket og læser
en webmail, det går fint, fint, så henter jeg en putty og vil
checke på min server: Av, ingen forbindelse.

SÅ hvis man er et sted, hvor man militant filtrerer bort alt andet
end external destination port == 80  ... så vil jeg gerne have
en web-kommandolinie.

Det kan laves meget nemt, jeg har ikke koden (endnu) men kom
med en HTML form med input=text (eller måske textarea)

og lav et lille CGI script som modtager feltet og fodrer din
yndlings-shell med linien (linierne). Output opsamler du i
en textfil, som du returnerer til http serveren og bedyrer,
at det ikke er html (d.v.s. ingen <html></html> tags.)

Så skulle den være klaret!