Re: brug af rfcomm - hvilken serial port?

On Fri, Aug 27, 2004 at 11:48:33 +0200, Henrik Bruhn wrote:
> Hej.
>
> Efter at jeg, i et stykke tid, ikke kunne finde ud af at bruge bluetooth
> til at kummonikere med min mobiltlf, har jeg nu installeret kbluetooth.
> Så nu spiller det bare :)
>
> Men nu kan jeg ikke finde ud af at bruge min bluetooth-gps. Den sender
> blot nmea-data, som jeg gerne vil bruge i mit yndlings gps program (gpsman).
>
> gps'en er konfigureret som rfcomm1 i /etc/bluetooth/rfcomm.conf.
> Jeg kan se dens output i kbluetooths serial chat program.
>
> Kan nogen hjælpe: hvilken serial port skal jeg vælge i gpsman?
> [...]
Det afhænger vist af om du bruger dynamisk /dev eller ej, men på min
Debian boks er det /dev/rfcomm1. Jeg kan ikke huske hvad det er på min
Gentoo, men /dev/rfcomm er vist et godt udgangspunkt.

I lidt ældre distroer er det vist /dev/ttyU1, men det er jeg ikke 100%
sikker på.

| Klaus S. Madsen      | "Ruurgggghhhh urrgh urgh;    |
|                      |  (uh ruh) ruuruuh ug."       |
| www.hjernemadsen.org |   - Douglas Adams, TRATEOTU  |