Re: Postfix, flere adresser til samme bruger

On Sat, 4 Sep 2004, Kristian Kallenberg wrote:

> Jeg ville gerne sætte postfix op så en bruger kan have flere e-mail
> adresser. Det kan være brugeren "john", som får al mail der rimer på
> "john*". eksempelvis får john post til johndoe og johnnydreng. Jeg
> har prøvet at sætte "*" ind i virtual filen, men det giver bare en
> mailadresse som hedder "john*".

Med regulære udtryk skulle du kunne få det til at virke:

# fil: main.cf
virtual_maps = regexp:/etc/postfix/virtual_regexp

# fil: virtual_regexp
@eksempel.dk anything
/^john.*\@eksempel.dk$/ j@xxxxxxxxxxx

Se også man-sider
	regexp_table
	pcre_table
	virtual

/hans
Why do they call this a word processor?
It's simple. You've seen what food processors do to food, right?
					-- Skyler/Cosmo