Re: stille PC som multimedieserver

ons, 2004-09-15 kl. 22:16 skrev Lars Riisgaard Ribe:
> Hej Sslug'ere
> Inspireret af en nylig tråd her, kunne jeg godt tænke mig at høre om der
> er nogle, der har erfaringer med at have en Linux maskine som
> multimediemaskine? Dvs. tv-ud, helst også tv-in, recording i mpeg2 eller
> lignende, "se noget mens du optager noget andet"-programmer, og så også
> som beskrevet helst noget hardware man kan holde ud at have kørende hele
> tiden?
> Hvordan ligger det med programmer som non-geeks kan finde ud af? Det der
> med at taste mplayer-kommandoer ind får jeg nok ikke min kone til....

Hej Lars

Tag et kig på mythtv.org. Installationen er måske ikke for non-geeks,
men når installationen først er fortaget, så er det bare dejligt :)

Jeg har en boxs lavet med et Via Epia M10000, den skal have passiv
køling, og passiv køling i PSUen, så det eneste der vil larme, er
harddisken.

Systemet kan optage og afspille, vise livetv, spille mamespil (også
andre spil), vise billede, spille musik, vise nyheder og vejrudsigt. Der
er også en browser.

Alt dette er beregnet til at køre på et TV, og alt kan styre via
fjernbetjening :)

mvh
Christoffer
--