Re: Ogg/Vorbis'e lyden fra en mpeg-hjemmevideo?

Christian Iversen <iversen@xxxxx> writes:

> først splitter du lyden fra, med mplayer:
>
> mplayer fil.mpeg -dumpaudio

Og hvis man så sidder på en big-endian-maskine kan man bande over at
følgende absolut ikke virker efterfølgende (16bit):

  mplayer -rawaudio on:rate=... stream.dump

For den ene af kommandoerne byteswapper lige lydfilen. Gahhhh, det
bandede jeg lang tid over i aftes. Tilsyneladende *kan* den anden
kommando så heller ikke byteswappe, så følgende gav mig en brugbar
rawaudio:

  dd if=stream.dump of=audio.raw conv=swab

Men i aften bør jeg kunne samle puslespillet og rippe nogle
koncert-dvd'er og konvertere til noget min iPod kan afspille.

--
 Peter Makholm     |     Sit back and watch the messages. This is actually
 peter@xxxxxxxxxxx |     more important than one might think as there is a