Re: Maxtor harddiske

Mogens Melander wrote:

> Nogen kommentarer til Hitachi's m. 8MB cache?

Jeg får jo næsten dårlig samvittighed når Torben _har_ bestilt en
Seagate.
De er ikke specielt hurtige, men heller ikke direkte langsomme.
Til gengæld er der meget få rygter om dårlig kvalitet...
IBM/Hitache er vist de hurtigste og omtrent støjsvageste, bortset fra
WD's 10000rpm, som stadig har en lidt irriterende støj, selv om de har
fået fluid bearings.

Det med 2 vs 8 MB cache...
storagereview.com har en god storage guide. Ikke helt ny, men god.
Her sammenligned man diske med 512 of 2048 KB cache, og kom frem til at
512KB diske nogle gange kunne være hurtige end dem med større cache.
Om det holder stik med dagens hurtigere roterende diske med større
tæthed på færre plader skal jeg ikke kunne sige uden at teste, men jeg
tvivler på om det til ret mange applikationer betyder noget særligt.

Men hvad ved jeg...
--
Kind regards,
Mogens Valentin