Re: Hvor finder jeg min nye kerne?

On Fri, 15 Oct 2004 04:31:38 +0200, Jens Bang wrote:

> Hvordan får jeg givet den nye kerne et nyt navn, så den ikke overskriver
> den eksisterende version? Jeg har nemlig allerede en kerne med det samme
> versionsnummer, der var bare noget der skulle slås til.
Det kan du vist ikke rigtigt automatisk, så i det tilfælde skal du
flytte det hele selv.

I kataloget /path/til/source/dir/arch/i386/boot ligger der en fil med
navnet bzImage. Denne kopierer du til /boot og ændrer navnet til
vmlinuz-versionsnummer.1
Herefter: mkinitrd -o /boot/initrd-versionsnummer.1
/lib/modules/versionsnummer

Til sidste skal du tilføje en indgang i /boot/grub/grub.conf så du kan
starte med den nye kerne. Kopier blot linjer med den gamle kerne, og
ændre blot referencerne.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
Q:	What do you say to a New Yorker with a job?
A:	Big Mac, fries and a Coke, please!