Re: lægge / på raid

On Mon, Oct 18, 2004 at 16:44:43 +0200, Atte André Jensen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg prøver at bruge en raid som /. Er det muligt? Lige nu dør bootningen
> med:
>
> unable to open an initial console
>
> Det skal lige siges at kernen er af egen produktion og den kører fint
> med raiden og det andet hardware i maskinen med følgende kerneconfig
> (2.6.4):
>
> http://www.atte.dk/conf.txt
>
> Her er hvad jeg har gjort:
>
> 1) installeret debian/testing på en ikke-raided disk
> 2) kompileret support for raid ind i kernen
> [...]
Hvorfor har du ikke kopieret /dev over? Det er derfor det ikke virker
:-)

Når du booter en Linux-kerne er det første der bliver startet, et
program der hedder init. Init forbinder sig til konsollen ved at åbne
/dev/console, så hvis den ikke eksisterer får du den fejlbesked som du
har skrevet :-)

Du kan kopiere /dev med cp -a (hviklet du forhåbentligt også har
kopieret resten af systemet med).

| Klaus S. Madsen      | "Ruurgggghhhh urrgh urgh;    |
|                      |  (uh ruh) ruuruuh ug."       |
| www.hjernemadsen.org |   - Douglas Adams, TRATEOTU  |