Re: to sed problemer

Hej igen.

Se nu ved jeg jo ikke om nogen af jer allered har
skrevet et svar på mit seneste indlæg for jeg kan
først læse det når epost arkivet hos sslug bliver
opdateret pga forskellige praktiske forhold. Men
jeg fik altså lige en ide som jeg må fyre af. Man
bruger da bare cat >> fil.text Altså når jeg har
fjernet det uønskede med.

sed -i '1,<\/HEAD>/d' fil.html

så har jeg lige en fil med det jeg vil sætte i stedet
og så bare:

cat fil.html >> nyttop.html.

Hvis jeg har en blok midt inde i filen som f. eks.
starter <!--blok5--> og slutter <!--blok5 slut-->
så laver jeg bare to filer. En fra toppen og ned til
<!--blok5--> og en fra <!--blok5 slut--> og ned til
bunden af filen. Og her kunne jeg godt lige tænke mig
om nogen af jer ved hvordan jeg kan angive sidste
linie i en fil til sed. Men altså noget ala den her
komando:

$ sed -n -e '/BEGIN/,/END/p' /my/test/file > ret0.tmp

og så klasker det sammen med min egen fil i midten

cat blok5.fil >> ret0.tmp
cat ret1.tmp >> ret0.tmp

Jeg er virkelig ikke i stand til at se om det er
elegant eller uelegant set fra en "programkunstners"
synspunkt, men jeg tror det virker.

Med velfornøjet hilsner.

/Mikkel