Re: [d-]rwsrwx---

On Thu, 28 Oct 2004, Philip wrote:

> Jeg har rimeligt styr på rettigheder og har med tiden læst en del
> dokumentation og guides for at få styr på mere om dem - primært har jeg
> forgæves ledt efter en løsning på følgende problemstilling:
>
> En gruppe skal deles om en mappe. De skal alle kunne lægge filer i
> mappen, og de skal kunne redigere og slette dem, som allerede ligger
> der. Gruppemedlemmerne skal altså have skriverettigheder på mappen og
> filerne, så mappen og indholdet må tilhøre gruppen. Og dette skal gælde
> for alle filer, undermapper og filer i undermapper, som oprettes i
> [...]

Det ville jeg ikke mene. Jeg ville mene at du laver . til at have
rettigheder

drwxrws---
      ^
med en tilfældig owner, men med gruppen "gruppe".

Det burde gøre det du efterlyser - jeg tror blot du har s'et det forkerte
sted...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Men of vast integrity are seldom popular.  They are often crucified

                               - Dave Mallery