Problem med grafikkort?

For nogle uger siden kunne jeg pludselig ikke 'vække' min skærm fra
standby-tilstand!
Jeg koblede skærmen på en anden pc, hvor den virkede OK, og overvejede så at
købe et nyt grafikkort i stedet for det eksisterende 'nVidia GeForce2 GTS'.
Inden det kom dertil, blev jeg imidlertid tilrådet at undersøge, om kortet
sad korrekt monteret, samt om det evt. var dækket af støv! Jeg trykkede det
godt ned i soklen, støvsugede indmaden en gang - og alt virkede perfekt
igen! :)
I går opstod problemet så igen - og nu ved jeg jo, at kortet sidder korrekt,
samt at det er begrænset, hvor meget nyt støv, der kan være kommet; så jeg
gættede på 'overhedning', slukkede pc'en, ventede en times tid - hvorefter
den igen kørte OK!
D.d. skete det igen - men alligevel lidt anderledes: Det hele var i standby,
jeg trykkede på en tast, og i første omganag skete intet: Damn! Men et kort
øjeblik senere kom der grønt lys i skærmindikatoren, og pauseskærmen kom
frem. Men jeg kunne ikke komme ud af pauseskærm - uanset hvilke taster jeg
påvirkede, incl. ctrl-alt-F2, skete INTET, så omsider måtte jeg bruge
'reset'-knappen på kabinettet.
'puteren kører nu igen - men det er jo en uholdbar situation! Hvad kan
fejlen skyldes, og er der noget, jeg kan gøre??
(Håber, det er rette gruppe!?)
--
med venlig hilsen
Hans