dm-crypt og store partitioner

Hej sslug'ere
Jeg vil gerne prøve at eksperimentere lidt med krypterede partitioner og har i den forbindelse nogle spørgsmål: 1) Så vidt jeg kan google mig frem til er dm-crypt vejen frem i fht. cryptoloopback. Er der nogen der har erfaringer med dm-crypt? 2) Er der nogen praktisk begrænsning på, hvor stor partition, man kan oprette( jeg tænker mest på, at hvis hele partitionen skal pløjes igennem hver gang der skal læses en fil ud for at kunne dekryptere den eller lignende). Jeg havde tænkt mig en partition med op til 100Gb. Er det helt urealistisk? 3) Skulle der være nogen problemer i, at den partition, der bruges til krypteringen, er en logisk partition fra lvm?

mange hilsner

Lars

Lars Riisgaard Ribe

MSc, PhD-stud.

Telephone

+45 89 49 52 68

Fax 	+45 89 49 60 04
Email 	lars@xxxxxxxxxxxxxxxx <mailto:lars@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Address 	MR-Center - Aarhus University Hospital
Skejby Sygehus
Brendstrupgaardsvej
Dk-8200 Aarhus N
Denmark