Re: python som modul i apache

Troels Arvin wrote:

phpinfo() fortæller om PHP (og lidt om Apache, men ikke meget).

Det ved, jeg men der står trods alt (under apache):
Loaded Modules	mod_python <snip>
Hvilket var det jeg hæftede mig ved i denne forbindelse...

Når der står "mod_python..." i "Server:"-linjen, kan du være ret sikker
på, at den har indlæst mod_python.

Ok

> Om den så er konfigureret
hensigtsmæssigt, er svært at sige - og jeg har ingen mod_python
erfaring, så jeg stopper her.

Ok, lad mig så lige forklare baggrunden for at jeg spørger:

Jeg har skrevet mit første cgi-script i python, og har (tydeligvis) ikke kørt python over min server før. Scriptet er forholdvist beskedent. Jeg har kørt profile.run på det og den siger at det tagerp ca 1 sek at udføre. Men fra jeg klikker reload i browseren og scriptet kommer tilbage går der mindst 4 sek. Thorbjørn Ravn Andersen mente at det skyldes at python fortolkeren skal swappes ind (der er kun 48 mb ram) og at en måde at undgå det på var at køre python som apachemodul.

Så:

1) Er det sansynligt at det er swapning der er skyld i de ca 300% overhead?

2) Løses det bedst ved at køre python som modul?

3) Hvad skal jeg ændre på eller kikke efter i mit nuværende setup for at køre python som modul?

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk