Re: Nvidia grafikkort og to skærme

Så kan du selv lure :-) Det der er værd at kigge efter er Screen sektionen hvor de forskellige options er brugt.

Lige som en afsluttende bemærkning: Det er så meget federe at Nvidias driver i Linux selv opdager hvis man piller en skærm fra, og ikke fortsætter med at køre TwinView med en skærm...

Ja tak - det hjalp. Ikke at jeg har brugt dit 'slavisk', men når jeg læser 'manualen' skal settings som f. eks:

    Option "NvAGP" "1" #NVIDIAS egen AGP modul
#    Option "NoTwinViewXineramaInfo" "true"
    Option "CursorShadow" "true"
    Option "TwinView" "true"
    Option "UseEdidFreqs" "true"
    #Option "SecondMonitorHorizSync" "31.5-64.3"
    #Option "SecondMonitorVertRefresh" "50-60"
Option "MetaModes" "1280x1024,1280x1024;1024x768,1024x768;1280x1024,NULL"
    Option "TwinViewOrientation" "LeftOf"
    #Option "ConnectedMonitor" "CRT-0,CRT-1"

være i Device sektionen, hvor du har det under Screen - og hvor det også virker ved mig. Det er nyeste driver fra SuSE jeg bruger - jeg har prøvet at hente ved nvidia, men under installering stopper den med besked om at det ikke passer til min kernel (smp).

Alt i alt fungerer det, dog uden at nå op på siden af det Matrox kunne på den gamle kerne, så jeg håber på at der snart kommer en ny driver.

Min skærm 1 er en LCD - den står og flimrer i enkeltpunkter/farver, nogle gange/steder også i linier. Hvad er det for en parameter der er sat forkert?

Når jeg maksimerer et vindue, fylder det begge skærme - hvor stiller jeg det til kun at fylde den ene? Jeg regner med det er samme 'problem' men de fleste popup bokse kommer midt mellem de to skærme.

Jeg bruger Firefox og Thunderbird - der har jeg fået meget store fonte i 'hoved' delen - se vedhæftede skærmdump. OpenOffice, Gimp, Konqueror m.fl. har ikke dette problem.

Har du brugt Option "NoTwinViewXineramaInfo" "true" ? For så er det derfor. Eventuelt prøv at sætte den til false (selvom det vist er standard)

De store fonte tør jeg ikke lige sige, men prøv fx at finde hvor i din window manager der styre fonte og sæt den ned der. Jeg bruger KDE hvor det er i Kontrolcenter. Men hensyn til LCD: Så vidt jeg lige kan forstå er den lidt anderledes i sin "normale" opbygning. Jeg _mener_ at der i Option "ConnectedMonitor" "CRT-0,CRT-1" kan sættes at den ene er en LCD, men har af gode grunde ikke selv brugt det...

Claus