Re: https spørgsmål

I sslug.teknik, skrev Lars Riisgaard Ribe:
>  Inden du får brugt for meget krudt på opsætning, er der, så vidt jeg
>  ved, lige et fact om https som er sk... irriterende. Du skal jo have en
>  eller anden form for certifikat. Dette kan man købe sig til (i omegnen
>  af 4000 - 8000 kr. pr. år!!!) eller lave et selv. Fordelen ved at købe
>  et, er at brugerens browser accepterer certifikatet uden brok, da det er
>  udstedt af en kendt kilde. Hvis du selv laver det, derimod, får brugeren
>  advarsler om, at certifikatets kilde ikke kendes og om man tør acceptere
>  det (for nu eller altid) - det har mange brugere lidt svært ved at
> [...]

Afhængigt af formål, kan du opsætte dit eget CA og importere
rod-certifikatet i brugernes browsere. Der findes også et projekt som
http://www.cacert.org/ der gratis udsteder SSL certifikater for dig.
Afhængigt af formål, kan dette jo være godt nok til situationen.

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx
Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx