Re: Distribuerede filsystemer

I sslug.teknik, skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

>  Eftersom NFS alt andet lige fungerer bedre i Solairs, er det nok ikke
>  vejen frem.

Lad mig se..

Server  <-> Klient
Linux   <-> Linux => OK
Solaris <-> Linux => OK
Linux   <-> Solaris => Skod.
Solaris <-> Solaris => OK

Og jeg tror næppe det er fordi at Linux NFS-folkene ikke har "haft lyst"
til at få Linux serveren til at virke godt med Solaris klienter, men
normalt så kræver det samarbejde i begge ender at få noget til at virke
rigtigt godt sammen.

Er der nogle der kan udfylde ovenstående map for andre klient/server
kombinationer?

Ja, jeg ved godt at Sun er ophavsmænd bag NFS, men med deres udmeldinger
i forbindelse med Linux har man meget på fornemmelsen at de hellere vil
sælge en Solaris server, end at få deres NFS klient til at virke med en
Linux NFS server. (Det har i det sidste tilfælde jo fri mulighed for at
arbejde på begge sider af koden).

Jesper

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx