Måle net-trafik?

Findes der et program der løbende måler (og logger) al netværks-aktivitet der går hhv ind og ud af computeren? Jeg er interesseret i at vide hvor meget data og hvilke porte det sker på, så jeg kan holde lidt øje med systemet og se hvor meget data de forskellige services ligger og rykker rundt med.

Det ville være optimalt hvis værktøjet kunne lave fine grafer og tabeller eller på anden måde producere output enten on-demand eller evt. generere det hver nat...

Jeg vil også gerne kunne se nuværende ind- og udgående trafik (ikke nødvendigvis samme værktøj - commandline så jeg kan bruge det over ssh)

Kender du værktøjer til en eller begge problemer vil jeg meget gerne høre fra dig.

Kører Debian unstable, ældre 2.4.18 kerne
På forhånd tak
  Henrik

Follow ups