Re: DNS relay af .dk domæne

>Navneserveren, ns1.sitelutions.dk, er ikke registreret hos DK Hostmaster A/S. Alle navneservere kører for .dk domænenavne skal registreres hos DK Hostmaster A/S. Ret venligst fejlen og prøv igen.

du sætter jo ikke domænet til at pleje på gratisdns der. men til sitelutions.dk...

Mvh Kenneth Dalbjerg

Nis wrote:

Kenneth Dalbjerg wrote:

Hej

Opret domænet som sekundær dns server ved gratisdns, laver domænet pleje derpå.
de primær servere, skal så være sitelutions.com dns servere.

Nope, har lige prøvet at redelegere hos DK-Hostmaster:
Navneserveren, ns1.sitelutions.dk, er ikke registreret hos DK Hostmaster A/S. Alle navneservere kører for .dk domænenavne skal registreres hos DK Hostmaster A/S. Ret venligst fejlen og prøv igen.

Satte primære til ns1.sitelutions.com og sekundære til ns2.gratisdns.dk,
men den falde igen på at Sitelutions ikke er registreret hos DK-Hostmaster.

Jeg finder en løsning i løbet af weekend på hvordan DNS skal sættes op, for det skulle kunne lade sig gøre!

/Nis

Så kan du bruge deres system

Kræver dog at sitelutions har åben for axfr for gratisdns servere.

Mvh Kenneth Dalbjerg

Nis wrote:

Skal bruge noget Dynamisk DNS og er faldet over http://www.sitelutions.com som et brugbart system.

Men da domænet er et .dk, skal den primære og sekundære namesever, være registreret hos DK hostmaster.

Men jeg mindes at man i auth dns rekorden kan sætte en parameter, som relay'er alle forespørgelser til en anden nameserver, uanset placering!

Hvordan er det lige at man gøre det?

Tak!

/Nis