Re: Automatisk load af drivere (igen)

On Tuesday 23 November 2004 05:40, Gert Holtoft wrote:
> usb delen i min FC2'er :
>
> alias usb-controller ehci-hcd
> alias usb-controller1 uhci-hcd

Jeg har nu prøvet at indsætte dette i min /etc/modprobe.conf.

alias usb-controller uhci-hcd
alias usb-uhci1 usb-uhci
alias usbserial1 usbserial
alias visor1 visor

Men det hjalp ikke, jeg kan stadig ikke tage backup af min Palm før jeg har
su'et til root, og loaded driverne.

Det er virkelig begyndt at irritere mig. Det må for hulen være muligt at få
startet de drivere automatisk.

Min /etc/modprobe.conf inden jeg begyndte på alt det her:

alias eth0 8139too
alias snd-card-0 snd-emu10k1
install snd-emu10k1 /sbin/modprobe --ignore-install snd-emu10k1
    && /usr/sbin/alsactl restore >/dev/null 2>&1 || :
remove snd-emu10k1 { /usr/sbin/alsactl store >/dev/null 2>&1
alias usb-controller uhci-hcd

Det script jeg er nødt til at køre inden jeg kan tage backup af min Palm:

#!/bin/bash
#/sbin/modprobe usb-ohci
/sbin/modprobe usb-uhci
/sbin/modprobe usbserial
/sbin/modprobe visor

Hvad er det lige der skal til, for at få de drivere (eller hedder det egentlig
ikke moduler under Linux?) loadet ved boot? Og er det rent
faktisk /etc/modprobe.conf jeg skal ændre i? Jeg er begyndt at tvivle.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
"I just forgot to increment," he said, nonplussed.