From: Jørgen Heesche <j.p.heesche@xxxxxxxxxx>
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: [TEKNIK] Linux boot: ingen BIOS drive!
Date: Mon, 22 Nov 2004 21:46:10 +0000

Hej sslug,

Jeg kan ikke boote mandrake 9.1 efter installation af WindowsXP.
Disken er opdelt i 5 partitioner med filsystemerne
  hda1: fat32  WindowsXP
  hda5: ext3   Mdk9.1
  hda6: swap
  hda7: ext3   Suse 9.1
  hda8: ext3   Mdk 10.0

Efter installation af XP ville jeg geninstallere grub for mdk9.1 ved hjælp af mandrakes installations-cd i rescue mode, men det lykkedes ikke. grub-install finder mdk9.1 på /dev/hda5, men går i fejl med en meddelelse om, at der ikke findes en BIOS drive. Kan problemet løses ved at bruge grub shell ?, og hvilke kommandoer skal man give til grub ?

Med venlig Hilsen
Jørgen Heesche

Få alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk/