Re: Palm software

On Thursday 25 November 2004 21:57, Kristian Nørgaard wrote:

> Hmm, nu ved jeg ikke lige om det er meningen at din opsætning skal være
> som min, men...
>
> Hvis du (som jeg) har i sinde at synkronisere via seriel port, så skal
> /dev/pilot være et symbolsk link til den seriel port du benytter f.eks.
> /dev/ttyS0

Jeg synkroniserer allerede via en USB port. Når jeg kører pilot-xfer (en del
af pilot-link), så rapporterer den at den bruger /dev/pilot, og det virker
fint.

> Jeg har selv:
>
> [krix@~]$ ls -l /dev/pilot
> lrwxrwxrwx  1 root root 5 2004-11-21 18:13 /dev/pilot -> ttyS0
>
> Du mener at andre programmer bruger din nuværende /dev/pilot eller hvad?

Ja, pilot-xfer som er en del af pilot-link pakken. Og  J-Pilot siger selv af
pilot-link pakken skal være installeret og skal fungere, før J-Pilot kan
bringes til at fungere. Så jeg går ud fra at J-Pilot også bruger pilot-link
pakken til at kommunikere med min Palm.

> Umiddelbart vil jeg mene du skal slette /dev/pilot og lave en
> (som root)
> ln -s /dev/ttyS0 /dev/pilot
> chmod 0666 /dev/pilot

Det er jeg ikke særlig hooked på, da det ret sikkert vil betyde at min
allerede fungerende løsning ikke virker længere.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
If you can't make it good, make it LOOK good. - B Gates