Re: Gentoo: Fejler under emerge af kdemultimedia

On Wed, Dec 01, 2004 at 02:05:23AM +0100, "E. Sjørlund" wrote:
> emerge -s kdelibs
> påstår, at den er installeret.

Det er den vel også.

> emerge kdelibs
> at den ikke kan installares, da der mangler en eller anden. Den kom fra
> aRts, som jeg nu er ved at få ind.

Hvis det fejler igen, så send lige en copy/paste af fejlen hertil, så
kan vi sikkert løse det.

> Jeg savner en generel oversigt over, hvad der er af programmer og
> hjælpeprogrammer til gentoo. De er der jo, men i dokumentationen er jeg

Hjælpeprogrammer decideret til Gentoo finder du i app-portage gruppen.
qpkg -i -g app-portage

> ikke rigtigt løbet ind i dem. Den jeg har set er mere serielt opbygget -
> Man tager et æg og slår det ud i en skål osv.

Ja, vejledningerne på gentoo.org er opbygget sådan. Hvis du løber ind i
enkelte problemer, så er det første du bør gøre at hoppe ind på
forums.gentoo.org og søge for at finde ud af om andre har haft samme
problem, og om der er en løsning direkte der.

> På en eller anden måde er jeg ikke helt tryg ved at vende tilbage til
> starten af et sådant forløb, og gøre hvad man skulle dengang - det er
> ikke til at vide, hvor meget andet, der så ryger i vasken.

Hvad skulle ryge i vasken?
Hvad præcis er det dit problem er lige nu? At du fik slettet kde-config?
Eller er der andet?

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41