Re: At brænde CD'er med FC3 (kerne 2.6.9 og ATAPI-drev)

Lørdag den 4. december 2004 01:05 skrev Thomas Dahl Pedersen:
> Hejsa.
>
> Jeg har for nyligt opgraderet til FC3 og samtidig fra kernel 2.4.X
> til 2.6.9.
> På min gamle FC2-installation (der stadig brugte 2.4.X-kerne)
> fungerede cdrecord upåklageligt med scsi-emulering. Det stoppede med
> FC3 og jeg har jo hørt noget om, at det med kerne 2.6 ikke længere er
> nædvendigt at gå igennem scsi-emulering for at brænde CD'er, så jeg
> forsøger uden. Dvs. jeg fjerner "hdc=ide-scsi" fra lilo.conf.
>
> cdrecord -scanbus giver:
> 1,0,0   100) 'AOPEN   ' 'CD-RW CRW3248   ' '1.10' Removable CD-ROM
> [...]

Du kalder en skovl for en skovl og en spade osv......................

du skal bruge din drevbetegnelse, feks dev=/dev/hdc eller hvor din
brænder nu end sidder

mvh/gert

--
If the master dies and the disciple grieves, the lives of both have
been wasted.