From: Preben Bohn [mailto:preben@xxxxxxx]
Sent: 6. december 2004 12:53
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: Re: [TEKNIK] Dual boot

Anders Svanholm Rosenbeck wrote:
> Jeg er på vej over i et rent Linux miljø, men er stadig afhængig af
> Windows XP. Jeg har SUSE 9.2 og XP installeret, og kan fint boote
> begge, men ville egentlig helst kunne skifte imellem dem uden at
> skulle boote maskinen. Kan man det/hvad bruger man/giver det problemer?

Der er vel nærmest to optioner: Wine og VMware. Det bedste
(funktionsmæssigt) er nok VMware, da der desværre ikke er 100% support for
alt med Wine (heller ikke med VMware, men det er en del bedre men også
kommercielt).

VMware er en emulator, så det kræver en del ram og cpu-tid; wine kører meget
hurtigere, men alle API-kald er ikke understøttet.

Hvilke programmer i XP er du afhængig af?

Med venlig hilsen Preben