One-liner til bestemmelse af IP adr? :-)

Hejsan, efter at TDC flere gange har givet mig en ny "fast" ip, har jeg nu sat en cron-job op, der poller gratisdns.dk (vha. lynx hver 15'e minut), således at min IP ikke ændrer sig i alt for lang tid af gangen...

Nu er gratisdns jo så flinke at stille deres service til rådighed, så jeg vil jo ikke spilde for meget af deres båndbredde. Derfor vil jeg gerne lave et "one-liner" script, der:

1) Finder min IP på min Linksys router. Dette kræver noget password og ssl, hente én bestemt side, og extracte IP'en ét bestemt sted fra på siden.

2) Checker om IP'en har ændret sig fra sidste gang, og polle gratisdns.dk hvis der er sket en ændring

OK, et one-liner script bliver det nok ikke til :-), men er der nogen der har en idé til hvordan det kan gøres (hvike programmer)?

Med venlig hilsen Preben

Follow ups