Lynx authentification uden bruger med kodeord?

Inden jeg går over til at bruge eksterne kilder... :-)

Jeg kan tilgå min router med en normal browser ved at gå ind på 192.168.1.1. Her popper en boks op, hvor jeg skal skrive kodeord, men _ikke_ brugernavn.

Når jeg prøver med lynx, siger den først "Access without authorisation denied - retrying", hvorefter den spørger om brugernavn. Da dette jo skal være tomt, trykker jeg enter, hvorefter den spørger "Proceed without a username and password?". Uanset om jeg trykker y eller n kommer jeg ikke videre herfra... :-(

Jeg har også prøvet -auth (lynx -auth=":<password> 192.168.1.1") men her spørger den bare om et brugernavn igen, så jeg kommer lige vidt.

Nogle idéer?

Med venlig hilsen Preben

Follow ups