RE: Raid

raid 5 giver også 160 GB, under den forudsætning at den ene af diskene
bruges som hotspare. Hvis du ikke vil have en hotspare har du 240 GB.

Hvilken raid du skal bruge afhænger meget af hvad du har tænkt at køre
på maskinen.

F.eks, hvis der er tale om en databaseserver skal du bruger raid 10.
Dog kan raid 5 også bruges på en databaseserver, men så skal du have
redo-logs & archivingfiler på en anden fysisk disk end datafilerne.

Med venlig hilsen / Regards

Frank Larsen
Kimik IT A/S
PO Box 740