Re: Adaptec ATA RAID 1200A

On Wed, Dec 08, 2004 at 17:39:41 +0100, Kenneth Dalbjerg wrote:
> Jeg har som sagt 4 80 gb diske allerede fra maxtor mener jeg de er. Kan
> sku ikke huske om der er seagate i mellem. Men de er alle PATA
Ok. Jeg ved ikke hvorfra jeg har fået den ide at du ledte efter SATA
controllere...

> Ja har også hørt at 3ware skulle være optimalt, men desværre så er de
> lidt dyrer i forhold til det adaptic kort.
Men det er så fordi du får en RAID-controller, istedet for en controller
som har en BIOS der lader som om at det er en RAID controller.

Men hvis du i forvejen har et bundkort med 4 PATA porte på, så er det
letteste altså at bruge Linux Software RAID. Du kan læse mere om det
her:

http://unthought.net/Software-RAID.HOWTO/Software-RAID.HOWTO.html

| Klaus S. Madsen      | "Ruurgggghhhh urrgh urgh;    |
|                      |  (uh ruh) ruuruuh ug."       |
| www.hjernemadsen.org |   - Douglas Adams, TRATEOTU  |