Re: Ingen kontakt til videocamera

> Den nok vigtigeste ting at læse om kino lige nu, er online artiklen om
> kino opsætning her:
> http://www.linuxjournal.com/node/7615
... og:
> Der er en faq om dvgrab her:
> http://kino.schirmacher.de/dcforum/dcforum?az=show_topic&forum=105&topic_id=9&mesg_id=9&page=

Tak for de gode link!

> Det er helt tydeligt fra den artikel at det er _alt_ for svært at
> installere kino. Men, det kan sagtens lade sig gøre (jeg har gjort det
> mere end een gang, kan du nok regne ud ;-)

> Bemærk, at de mumler om modprobe dv1394 - hvis jeg ikke tager fejl er det
> nok een af de ting du mangler.
Det er rigtigt det giver kun fejl og hvor ligger dv1394?.

> Anyway: Jeg ville starte med at få kommandolinieværktøjerne dvgrab
..
> hvis du kan bruge dvgrab, ved du kan grabbe.
Lykkedes efter megen download af biblioteker, men desværre med en
fejlmeddelelse til følge:
raw1394 ikke fundet (er hele tiden root via sudo su)
mens 2 på hinanden følgende:
modprobe raw1394
gav:
filen raw1394 er der allerede !-)
Dog kunne jeg grabbe noget i Kino, trods fejlmeddelelsen.

> og romtest til at virke. Hvis du kan bruge romtest, så ved du at dine
control moduler er på plads,
Den fil fandt jeg aldrig, men jeg fandt "gscanbus", som viste at der var
en slags hul igennem.

Problemet er nu at jeg kan tage enkeltbilleder fra videocameraet overført
til Kino, og når forbindelsen ikke falder ud, kan jeg autofixe. Men enten
løber filmen eller jeg kan fange billeder ikke begge dele. Det lyder ikke
normalt.

Men en halv succes p.t.
Det er bare foruroligende at jeg ikke kan grabbe fra komandoprompen. Nogen
tips?

Hilsen

Phillip