Re: boot fra usb-stick

> Well, der er jo cdrom i maskinen. Antyder du at jeg bør overveje at lave
> min egen live-linux cd?
>
> Fordelen ved sticken var at jeg kunne vedligeholde den (apt-get) da den
> ville være skrivbar.
>
> Måske skulle jeg afsløre hvad jeg ønsker at opnå: En super-skrabet
> installation med patched (multimedie) kerne, meget få
> programmer/services installeret/kørende, understøttelse for mit
> lydhardware og læseadgang til harddisken.
>
> Jeg bruger ofte min laptop til at afvikle csound (software synth) live.
> [...]

Hvis du brukte en Knoppix CD og laget en USB stick med programmer du trengte
så burde det kunne være en grei løsning.
Det er jo støtte for USB når du har startet Linux fra CD-ROM.

Det finnes en sånn minimal Knoppix lignende sak på Internett.
Om du kan bruke noe slikt har jeg ikke den fjerneste ide om.
Jeg har faktisk den stående i min egen Toshiba 300 Mhz 32 MB RAM laptop.
Til sommeren skal jeg bruke den til å lese bøker (PDF) og lese e-post :-)

Bare litt salt i suppen - CD-ROM i laptoper
er ofte lite hurtige og ikke så slitesterke, men penger koster de :-(
På den andre siden behøver du ikke boote så ofte :-)

Mvh
Jim Oksvold