Re: Bærbar (gode råd til indkøb)

Tue, 21 Dec 2004 17:37:02 +0100, Michael Rasmussen <mir@xxxxxxxxx> skrev:

On Tue, 21 Dec 2004 16:07:38 +0100, Kaare Rasmussen wrote:

Hej

Hvis jeg skal anskaffe mig en ny bærbar lige nu - hvilke ting skal jeg særligt
kigge efter?

Den skal "kun" bruges som almindelig kontorpc (eller rettere til skoleopgaver)
så jeg forestiller mig en billig (men ikke skrabet) model med 512 MB og
(helst) en Pentium M.

Men hvad siger de hardwarekloge?
Hvis dine behov er til det lette - i vægt, kan jeg anbefale denne:
http://laptops.dk/?s=297.

Jeg har alt til at virke med Debian Sarge - netkort, wireless, bootsplash, X og supend to disk.

Maskinen svarer til IBM X31 blot ca. 2.500 kr billigere.
Hvordan er tastaturet i sammenligning med? -og skærmen (tænker her især på IBM's FlexView skærme)?

--
Med venlig hilsen
/Zmit/