Re: Flytte dualboot system til ny disk.

Anders Gnistrup wrote:

> Hej Gert
>
> Det sværeste er klart at lave "master boot record'en", mbr. Det du skal
> gøre er at kopiere alle filer over (evt. med ghost eller med tar. dd
> kender jeg ikke med den virker sikkert også fint). herefer skal mbr
> skrives hvilket gøres med kommandoen grub eller /sbin/lilo til den
> rigtige disk (det er ikke helt nemt men det kan lade sig gøre, se man
> lilo.)
>
> Linux partioner kan oprettes på følgene måde:
> fdisk /dev/sda
> (lav de partioner der er nødvendige)
> [...]
Jeg har ingen problemer med at finde ud af oprettelse af partitioner,
kopiering af linux-partitioner og hvordan jeg opretter lilo på den nye
disk.
Der hvor min viden slipper op er ang. windows. Og da det skal foregå over
ssh og screen, dvs. jeg ikke er fysisk til stede, så er ghost og andre
windows programmer ubruglige.
Jeg tror dog at jeg kaster mig ud i en dd med windows-partitionen. Man kan
jo altid putte den gamle disk i igen.

--
Gert
http://real.men.use.linux.dk