vim syntax highlight mangler

Hej,

Jeg anvender indimellem vim som editor, men kan nu ikke få syntax highlighting til at virke. Det har virket, men det er muligvis forsvundet efter en opdatering af vim. Jeg kører Gentoo og har vim v6.3.45 installeret.

Iflg. /etc/vim/vimrc skulle der være syntax highligt, men uanset hvad jeg prøver, så virker det ikke. Jeg kører en gnome-terminal og echo $TERM svarer med 'xterm', og det skulle vist være i orden. Der er da også rigeligt med farver i terminalen i øvrigt.

Jeg har prøvet med ':syntax enable' og ':syntax on' i vim, men det hjælper ikke. Jeg har prøvet et erstatte vimrc med andres versioner, men uden held, ligesom jeg har prøvet at lægge vimrc i /etc/vimrc.

Jeg har desuden prøvet at afinstallere og installere igen.

Er der nogen der har en idé?

På forhånd tak!
Ole

Follow ups