Re: G450, Xorg 6.7 skærmen går i sort

Claus M. Christiansen wrote:

Magnus wrote:

Hej,

Jeg har skiftet et Nvidia Geforce 256 kort ud med et Matrox G450, så jeg kunne bruge to skærme. Maskinen er en standard Slackware 10, med Xorg 6.7.0. Mga driveren er fra Matrox version 4.1

Problemet er at konsolen bliver helt ulæselig efter at jeg lukker X. Der kommer nogle sjove farver og en mega prompt som ikke virker.

At starte startx virker fint, men har jeg gjort det een gang kan jeg ikke bruge konsolen mere. Jeg er nødtil at reboote hvis jeg vil se den igen. :(

Jeg har prøvet at skrive 'reset' men det virker ikke. Matrox skriver at man på nogle kort skal skrive

Option "MGASDRAM"

i sin xorg.conf fil. Det kan jeg heller ikke få til at virke.

Nogen som har en løsning på det?

Nej ikke direkte men jeg har en ide. Bruger du nogen form for framebuffer og sætter du nogen form for vga=xxx i din lilo/grub conf? Jeg har (haft) nogenlunde samme problem.

Måske det hjælper...

Claus

Hej
Jeg har i nogen tid brugt et G550 med to skærme, da mit P650 ikke virker med kerne 2.6 (gjorde med 2.4 - Matrox ved det godt). Jeg bruger mgadriver version 4.0, idet det hele gik 'i smadder' da jeg prøvede at 'opgradere' til 4.1.

--
mvh Mogens Jæger