Re: Kondensvand - Server på loft?

On Thu, 13 Jan 2005, Henrik Storner wrote:

> Bundkortet sidder tæt på kabinettet, ofte med metal-skruer ned i
> kabinettet, så det er også koldt, måske 5-10 grader hvis det er en
> vinterdag. Få cm væk siden af sidder der en harddisk, som ofte har
> en overfladetemperatur omkring 40 grader. Så er der basis for
> kondens-dannelse.

Hvad er reglerne for kondensdannelse? Umiddelbart vil jeg mene at det
er noget med varmt på den ene side, og fugtigt og koldt på den anden
side. Så skulle det blive til at der kom kondensvand på ydersiden af
kabinettet, og det gør vel ikke så meget? En gang Textyl hvert andet
år og så er den klaret.

/hans
Lejlighed til salg. 2 vær. på 50m² m/altan, kr. 1.150.000,-
50m til Vagabondos.
http://www.robinhus.dk/ejendom/?boligid=24935