Re: Installering af Linux på Laptop

On 2005-01-28, Hans Christian Studt <hcstudt@xxxxxxxxxxxxxx> wrote:
> Jag har en knap 2 måneder gammel laptop uden Floppy-drev, og hvor CD-læseren ikke fungere stabilt nok til at installere fra (den skal til reperation efter min vinterferie).
>
> Jeg vil gerne høre om det er muligt at installere Linux på en anden måde ?
> Jeg kan via netværk kopiere CD-erne til D-drevet.
> Jeg har også mulighed for Netværks boot, har nok brug for et tip om hvordan man kan installere linux (fedora-C3) via netværket.

En af mine kammerater (Jeg har ikke selv prøvet det) har installeret
linux ved at dd'e et usb-boot-image på ca 8 mb over i /dev/hda, så
bootede den pænt op og loadede det hele ind i hukommelsen og han kunne
fint partitionere, installere og så videre. Man skal bare helst ikke
have behov for at genstarte installationen ;)

--
Sune