Re: postfixproblemer

Christian Joergensen wrote:

Nu skal jeg bare have fundet ud af hvorfor jeg ikke kan hente post via pop3... Ligegyldigt hvad jeg sætter password til er det forkert.

Har du husket `makeuserdb`?

Jep, jeg var nødt til at rette i makeuserdb da stierne ikke passede, og den fylder også /etc/courier/userdb/ampedersen.dk. Passwordet i den fil er dog ikke i klar tekst så det er ikke til at se om den laver fusk i det der...

Husk paa, som jeg skriver i guiden, at dit post-katalog foerst bliver
oprettet idet du rent faktisk sender en mail til adressen. Alternativt
kan du bruge `maildirmake` og saa selv chown'e bagefter.

Jeg har sendt et hav af mails til test@ og de er blevet flyttet det rigtige sted hen.

Hvad siger din /var/log/mail.log omkring problemet? (Saet eventuelt
debug-niveauet op i /etc/courier/pop3d.

Jan 30 18:33:43 pedersen-epia pop3d: LOGIN FAILED, ip=[::ffff:192.168.1.1]

Det er det hele. Prøver at rode med debug-niveauet.

Et udsnit af en telnet session:

[magnus@Pedersen magnus]$ telnet ampedersen.dk 110
Trying 212.242.205.241...
Connected to ampedersen.dk.
Escape character is '^]'.
+OK Hello there.
user test
+OK Password required.
pass test
-ERR Login failed.

--
Magnus Pedersen
No trees were killed in the sending of this message.