Re: Lysnet og UTP kabel sammen?

In <ctr125$sdc$1@xxxxxxxxxxxx> "Kristian E. Lundgreen" <kengh@xxxxxxxxxx> writes:

>Jeg står for at skulle trække nogle kabler. Hvad siger folk til at
>trække forsyningspænding til en repeater med i et 230V kabel ved siden
>af UTP kablet? Jeg ved Cisco forbander det - men det er jo ikke altid
>lig med virkeligheden....

For en del år siden da UTP kabler endnu var noget nyt - dengang brugte
man "gult ethernet kabel", som var på tykkelse med en haveslange -
snakkede jeg med nogle folk fra et firma, der kom og installerede
UTP-kabler til vores nye netværk.

De fortalte at de lige havde lagt UTP kabler ind på hele Avedøre
værket, som dengang var ved at blive bygget. Det eneste sted de havde
brugt fiber-kabler pga. interferens var i selve turbine-hallen, hvor
kablerne skulle passere hen over de dynamoer, der genererer strømmen.

Så hvis ellers det bliver gjort ordentligt - ikke for lange stykker
usnoet kabel i stik-dåserne, ikke for skarpe knæk på kablerne osv. -
så burde det ikke være noget problem.

Henrik