Re: Optimering via selvkompileret gcc?

On Thu, 03 Feb 2005 16:05:07 +0100
Michael Schmidt <m.schmidt@xxxxxxxx> wrote:

> Hej NG
> jeg er blevet fortalt er der kan være store performance-gevinster at
> hænte   hvis jeg kompilere kodepakker - f.eks. MPlayer - efter at have
>
> rekompileret gcc med div. optimerings-flag(?) på den maskine hvor
> app.-pakken skal afvikles.
> -Passer det?

Der burde ikke være forskel på om du selv kompilerer gcc eller ej, og de
optimeringsflag smider du jo med som parametre når du kompilerer Mplayer
og ikke specielt når du kompilerer gcc.

> -Er det ikke nogenlunde det gentoo bygger på?

Tjaa en storm i et glas vand du ved :-) Jeg har endnu ikke oplevet nogle
beviser på at gentoo har nogle synderlige performance boosts i forhold
til prekompilerede distributioner.

--
   Kim Schulz   | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
 Geek by nature |