Encode film med mencoder

Hej sslug.teknik

Nogen der er kloge til at encode film her?

Jeg sidder og leger med at kode en film i vob format om til noget mpg.

Jeg er naaet saa langt:

mencoder -ss 01:13:26 -frames 42200  -vf scale=720:480 -vfm ffmpeg -afm ffmpeg -of mpeg -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg1video:vbitrate=216000 0:autoaspect -oac lavc in.vob -o out.mpg

Med -ss og -frames skaerer jeg starten og slutningen til som jeg vil
have dem. Resten er mest nogle options jeg fandt paa nettet som gjorde
kvaliteten bedre, jeg forstaar ikke 100% hvad de allesammen goer.

Filem ser paen nok ud bagefter, men den ved ikke hvor lang den er.
gmplayer viser ikke hvor lang filmen er. Det goer den med
andre mpg filer jeg ikke selv har lavet.

Er der en nemmere maade at goere det paa end at regne sekunder og
frames ud naar man vil beskaere filmen?

--
Hanne Munkholm <hanne@xxxxxxxxxxx>

" Fear is the path to the Dark Side; fear leads to anger. Anger
leads to hate. Hate leads to suffering. "    -- Yoda

Follow ups