Re: Digital lydudgang

Atte André Jensen <atte@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

> Hmmm, jeg vil foreslå noget andet end Creative, især hvis du går efter
> seriøs lyd.

Min primære brug har været til hovedtelefoner hvor der har været sus
på alle de interne lydkort jeg har været kommet i nærheden af.  Da det
kom på en ekstern boks, var suset væk og der var en volumenkontrol man
kunne komme til.  Det var nok til mig - så det er nok ikke seriøs lyd
:)

> Jeg har fx købt et Edirol UA-1A USB lydkort. Det er et simpelt 2in/2ud
> og har rigtig god lyd (Edirol er Rolands computer billig serie, så det
> er et proffesionelt (dog i den billige ende) kort). Faktisk er det så
> seriøst at du nok skal i en musikforretning for at få fat i det, fx
> Musikhuset Aage Jensen:
>
> http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=9962

Der er mange USB-modeller til omkring 500 kroner.  Den du foreslår
koster 900.  Så er det jo op til en selv hvad man har brug for.

--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn/