Re: Multiple USB/Firewire devices

Mogens Valentin <monz@xxxxxxxxx> writes:

> De hører jo alle til under scsi laget, så når fx. min USB flash dims
> hedder /dev/sdc, min 3½" backupdisk hedder /dev/sdc1, og min 2½"
> transport disk har både en logisk ext3 og en logisk FAT partition,
> hørende under en extended partition, og de to brugbare partitioner
> dermed hedder /dev/sdc5 (ext3) og /dev/sdc6 (FAT), så har jeg sq
> problemer med mine mountpoints.

Er problemet ikke at hvis du forbinder alle 3 usb-storage enheder vil
de komme til at hedde /dev/sda, /dev/sdb og /dev/sdc i en rækkefølge
afhængig af hvilken rækkefølge du har tilsluttet dem i? Altså at alle
dine partitioner ikke hedder noget med /dev/sdc når alle diske er
sluttet til?

Det burde kunne klares med udev og nogle udev-regler ala dem på
  http://www.reactivated.net/udevrules.php#example-camera

--
 Peter Makholm     |    I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
 peter@xxxxxxxxxxx |      me, to everyone, and may each of you fry in hell