Re: Flytning af filer mellem systemer med forskellige tegnsæt for filnavne.

Egon Andersen skrev:

> Jeg leder efter en metode til flytning af filer fra min Linux FC3
> der anvender utf8 og til/fra andre systemer (specifikt Windows XP),
> der ikke anvender utf8. Helst som en fil-pakke (zip, tar eller
> lign.).

Der er mig bekendt (endnu?) ingen pakkeprogrammer der kan håndtere
omkodning af filnavne i forbindelse med udpakningen af pakker.  Hvis
man har et Mac OS X-filsystem bliver det først rigtig sjovt, der får
man ikke lov til at oprette filer med navne der ikke er korrekte
UTF-8-strenge.

> Jeg har forsøgt at anvende zip med -k flaget, men det var absolut
> ingen success.

Er der nogen der har mod på at se om det er muligt at hacke zip/unzip,
så man kan få omkodet filnavne, når man har brug for det?

Jacob
--
CHRES(1)                                            CHRES(1)

NAME
       chres - change response strategy

SYNOPSIS
       chres MODE